Revista Margot

Sfaturi pentru mame-România, pe ultimele locuri în Monitorul educaţiei şi formării

Image via Shutterstock

– Conform unui studiu al Fundaţiei Friedrich Stiftung, în care cercetătorii au intervievat 1.427 de profesori aleşi aleator din toată ţara, aflăm că o parte din cadrele didactic din România susţin regimurile de tip dictatorial, au o încredere ridicată în biserică şi armată, sunt de acord cu pedeapsa cu moartea, iar, în acelaşi timp, sunt împotriva comunităţii LGBT sau a avorturilor. Sociologul Gelu Duminică a atras atenţia că o parte dintre profesorii români nu au înţeles încă faptul că sunt agenţi de schimbare pentru elevii în faţa cărora stau.

În cadrul studiului, cel puţin unul din opt profesori s-au pronunţă direct în sensul segregării şcolare pe criteriul etnic, prin plasarea elevilor romi în clase separate. (Adevărul)

– Timpul mediu de deplasare al elevilor la și de la școală crește, în mediul urban, odată cu nivelul de educație a părinților, potivit unui raport de cercetare făcut de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP). Documentul mai arată că, în România, timpul mediu de navetă pentru copiii care merg la grădinița/școală este de 17-19 minute, iar la liceu durata drumului crește până la 32 de minute în orașele mari. (Edupedu)

– Elevii ai căror părinți au în medie mai puțin de 10 ani de studiu au șanse mai mici să primească o educație de calitate. Asta au demonstrat specialiștii Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP), într-un raport de cercetare care a corelat calificarea profesorilor cu gradul de educație al părinților. (Edupedu)

– Peste 277.600 de tineri cu vârstele între 18 și 24 de ani au abandonat școala și nu s-au mai dus niciodată la liceu sau la școlile profesionale, plecând din timpul sau imediat după gimnaziu. (Edupedu)

– România ocupă ultimele locuri la majoritatea indicatorilor urmăriţi în Monitorul educaţiei şi formării, ediţia 2018, publicată de Comisia Europeană. Echitatea în educaţie, decalajul dintre mediul rural şi urban şi incluziunea romilor continuă să reprezinte provocări-cheie, care au consecinţe la nivelul creşterii incluzive şi a inegalităţilor în societate.(Bursa)

– Tinerii români de 15 ani au un nivel scăzut de cunoştinţe (perioada 2012-2015): citire 38,7% (+1,5%), la o medie UE 19,7%; matematică 39,9% (-0,9%), medie UE de 22,2%; ştiinţe 38,5% (+1,2%), comparativ cu o medie UE de 20,6%; ţinta UE pentru 2020 la acest capitol este de 15%; (Digi24)

Rubrica Sfaturi pentru mame este susținută de https://www.pantofioriveseli.ro/