Guestspot

Profa de grădi: Dezvoltarea empatiei și gândirii pozitive, în grădiniță

Profa de grădi: Dezvoltarea empatiei și gândirii pozitive, în grădiniță - RevistaMargot.ro

Cu mult tact pedagogic mi-am determinat copiii din grupă să se joace împreună, să ofere sau să împartă cu ceilalti, să empatizeze, să-i accepte pe cei din jur indiferent de sex, etnie, naționalitate sau confesiune.

Cei mici și-au format astfel un comportament pozitiv, sunt blânzi și buni cu ei înșiși, dar și cu restul, în mod natural.
Treptat, treptat am observat cum copiii și-au dezvoltat empatia cognitivă.

Copiii aleg comportamentul pozitiv sau negativ remarcat în mediul lor, în special în familie, observând interacțiunile părinților.

La fel procedează și în mediul școlar, observă interacțiunile profesorilor, colegilor și aleg să imite sau să urmeze comportamentul pozitiv sau negativ al celor din jur.

Modelele pozitive ale părinților, profesorului, ajută copiii (încă de la vârste mici) să înțeleagă puterea gândirii pozitive.

Prin intermediul gândirii pozitive, copiii devin mai puternici, au mai multă încredere în ei înșiși și în ceilalți. Drept rezultat, ei pot dezvolta un sentiment de empatie cognitivă și bunătate față de ceilalți.

Încerc să evit cât pot negativitatea din jurul meu, fiind din fire o fire veselă, tonică, optimistă, dedicată copiilor. Confer copiilor mereu o stare de bine pentru cai ei să reacționeze într-un mod pozitiv.

Cu ajutorul acestei abordări, previn îngrijorarea, gelozia, intimidarea, lipsa stimei de sine, pentru că expunerea repetitivă la un mediu negativ dezvoltă în timp un comportament defectuos care include: agresivitate, intimidare, bullying.

Profa de grădi: Dezvoltarea empatiei și gândirii pozitive, în grădiniță - RevistaMargot.ro

Simona Murgoci este profesor în învățământul preșcolar la Școala Primară Spectrum București, din cartierul Colentina.

 

Ea este absolventă a Facultății de Psihologie și Științelor Educatiei din cadrul Universității București, având și un master în management educațional.

Simona are o experiență de 28 ani de învățământul preșcolar de stat, iar din 2002 lucrează în sistemul privat autorizat și acreditat.

Ea a fost de asemenea partener la o serie de proiecte E-Twinig Erasmus, create pentru copii și care implică educația simțurilor în natură, adaptarea preșcolarilor în ritm propriu, prin activități de joc și învățare la următorul ciclu de școlarizare; predarea, învățarea, evaluarea din perspectiva integrată, în învățământul preșcolar.

Distribuie:
Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.