Revista Margot

Indicele studenților români care studiază în străinătate este în creștere

Image via Pixabay/geralt

Conform datelor transmise de Ministerul Educației Naționale, la examenul de bacalaureat din anul acesta s-au înscris 136.871 de elevi. De la an la an tot mai mulți dintre cei care încheie ciclul liceal aleg însă să studieze în străinătate.

Un raport anual întreprins de Grupul EDUCATIVA transmite că în 2017 numărul studenților români care studiază în țări străine era de 36.444. În anul 2018, se prevede creșterea acestui indice cu până la 38.000.

Situația incertă a viitorului acestor copii duce la migrarea lor spre Occident.

Printre motivele deciziei de a studia în străinătate se numără: creșterea taxelor, scăderea locurilor la buget din cadrul universităților românești, starea socio-politică a țării, faptul că angajații români se află în rândul celor mai prost plătiți salariați din Uniunea Europeană, oferta slabă de joburi sau imposibilitatea multora de a putea profesa în domeniul studiat.

Potrivit presei locale, specialiștii evaluează că doar în jur de 500 de persoane dintre cele care și-au încheiat studiile în străinătate se mai întorc în România.

IntegralEdu transmite că principalele state unde tinerii români aleg să-și continue studiile sunt: Marea Britanie, Olanda, Danemarca, Germania, Franta, Elvetia și SUA.

Marea Britanie este una dintre cele mai populare alegeri datorită multitudinii programelor de studiu oferite și posibilității de a fi practicanți în domeniul ales, încă din perioada studenției. În statul britanic, studenții au astfel ocazia să capete experiență încă de pe băncile facultății. La finalul studiilor de licență și master efectuate în străinătate, cei mai mulți proaspeții absolvenți români vor prefera expatrierea datorită condițiilor profesionale și de trai care le sunt oferite de alte state.

Neîncredea și nemulțumirea față de actualul sistem de învățământ românesc se remarcă și prin faptul că tot mai mulți părinți aleg să-i trimită pe cei mici în tabere educaționale internaționale.

Facem apel la o reformă ?