Majoritatea românilor obișnuiesc să ia mici pauze în timpul zilei și aproape toți și le petrec luând o gustare, fie că este vorba despre brânzeturi, fructe sau produse de patiserie.
Concluziile au fost culese de Hochland România și Reveal Marketing Research la începutul lunii octombrie 2019. Studiul a fost aplicat pe un eșantion reprezentativ național, format din 805 respondenți care consumă brânzeturi cel puțin o dată pe lună și au vârste cuprinse între 20 și 50 ani.
Care sunt motivele pentru care românii își iau pauze pe parcursul zilei și ce fac în timpul lor?
Respondenții au făcut referire, în primul rând, la nevoia de recăpătare a energiei, motiv menționat de 66,4% dintre aceștia, în special de cei tineri. Cel de-al doilea motiv amintit de respondenții incluși în cercetare – și în special de bărbați – a fost acela că vor să se deconecteze de la activitățile ce țin de job (50,5%), urmat și de senzația de foame aparută între mesele principale ale zilei (48,5%).
Astfel, 93,8% dintre cei intervievați profită de aceste pauze pentru a lua o gustare.
Ce gustări consumă românii în timpul micilor pauze din timpul zilei?
Studiul a confirmat că brânzeturile se află pe lista preferințelor românilor în materie de gustări, mai mult de jumătate dintre respondenți declarând că obișnuiesc să consume alimente din această categorie atunci când iau o pauză de la activitățile zilnice.
Cu privire la categoria de brânză proaspătă de tip cottage, studiul a dezvăluit că aceasta îndeplinește principalele criterii luate în calcul în alegerea unei gustări: să aibă gust bun (65.5%), să fie sățioasă (46,7%) și ușor de transportat (39,6%). În plus, unul din patru respondenți declară că este atent la numărul de calorii.
Deși încă recentă pe piața din România, această categorie câștigă popularitate în rândul românilor: 72,9% dintre participanți au declarat că au consumat până în prezent brânză proaspătă de tip cottage, în timp ce unul din zece respondenți ia în considerare posibilitatea de a o testa în curând.
Cât de des consumă românii brânzeturi?
În ceea ce privește frecvența de consum, participanții la studiu au declarat că obișnuiesc să consume brânzeturi cel puțin o dată pe lună, iar unul din patru respondenți le include în meniul zilnic.
Studiul a fost realizat de Hochland România cu prilejul lansării gamei de brânză proaspătă de tip cottage Perluțe de brânză. Gama este disponibilă în magazine începând cu octombrie 2019 și răspunde unor nevoi specifice ale consumatorilor, venind în întâmpinarea lor cu patru sortimente:
Perluțe de brânză Standard, cu 4% grăsime – o gustare bună și sățioasă, bogată în proteine;
Perluțe de brânză cu 2.8% grăsime – cu același gust delicios, chiar și pentru cei care sunt la dieta;
Perluțe de brânză Bio – produse din lapte provenit din agricultura ecologică;
Perluțe de brânză fără lactoză – pentru cei care își doresc să se bucure de produsele lactate, dar au restricții alimentare.
Despre Hochland
Hochland este unul dintre cei mai puternici producători de brânzeturi din lume, având 11 unități de producție în Germania, Franța, Spania, Polonia, România, Rusia, Statele Unite ale Americii, un număr de peste 4.000 de angajați și o producție de brânzeturi de aproximativ 300.000 tone anual. În România, Hochland este liderul pieței de brânzeturi, având un portofoliu care include o gamă largă de sortimente, de la brânză topită la cașcaval și mozzarella, creme de brânză, telemea, specialități precum Atelier Brânză Praid sau Delicii Calde.
(Sursă foto principală: RitaE/ Pixabay)