Ce ai face dacă ai fi profesor și elevii tăi ar fi „nerespectuoși”?
În mod obișnuit elevii sunt pedepsiți prin scăderea notei, în S.U.A, elevii sunt suspendați pentru câteva zile sau primesc „detenție”.
Majoritatea acestor metode nu reușesc însă să disciplineze un elev „obraznic”.
În cadrul unei școli americane, Robert W. Coleman din Baltimore Maryland, profesorii au abordtat o altă strategie.
Încă de la începutul anului trecut, școala a decis să se concentreze pe meditație, în locul detenției.
În loc să trimită elevii în biroul directorului sau în detenție de fiecare dată când sunt indisciplinați, aceștia sunt trimiși în camera de meditație.
Aici elevii sunt invitați să mediteze la comportamentul tău și la ce anume le-a provocat atitudinea.
De la inițierea aplicării acestei metode de meditație, niciun elev nu a mai fost suspendat. Dimpotrivă, copiii încep să se simtă tot mai în largul lor la școală, informează site-ul Higher Perspectives.
Pe de altă parte, tot în SUA, de data aceasta în statul Georgia, The Georgia School for Innovation and the Classics, solicită părinților permisiunea de a putea utiliza „altoirea” elevilor la a treia abatere de deviere comportamentală, informează CNN News.
Din 100 de solicitări, cel puțin o treime din părinți și-au dat permisiunea pentru ca copiii lor să fie pedepsiți în felul acesta.
Georgia este în rândul celor 19 state americane care permit utilizarea pedepsei corporale în școli; 31 de alte state interzicând această practică violentă.
Și presa din România vorbește adeseori despre cazuri de violență ale profesorilor față de elevi.
Ironiile, țipetele, injuriile sunt des întâlnite în rândul comportamentelor neadecvate ale profesorilor.
Conform unui raport UNICEF, agresiunea non-verbală a profesorilor se poate exprima în forme la fel de grave: gesturi, priviri ameninţătoare, însoţite de atitudini discriminative şi marginalizarea unora dintre elevi. Excluderea de la ore este un alt comportament întâlnit relativ frecvent în şcoli (menţionat de 18% dintre consilieri şi de 2% dintre directori), considerat de către profesorii care recurg la acesta ca pedeapsă pentru elevi.
Comportamentul neadecvat al profesorilor faţă de elevi poate lua uneori şi forma violenţei fizice.
Iar unele teorii pedagogice susţinând în continuare, din păcate, „eficienţa” pedepsei fizice.