Profesori despre noile modificări ale structurii școlare
Marți, 19 februarie, ministrul Educației a confirmat o serie de schimbări care urmează să fie aduse structurii școlare.
Școala începe astfel pe 9, nu pe 16 septembrie, primul semestru este mai lung decât celălalt, elevii de clasa a VII-a au fost anunțați că în aproximativ o lună de zile vor susține alături de cei de-a VIII-a simulări ale Evaluărilor Naționale s.a.m.d.
Există serii de argumente pro și contra împotriva acestor modificări, dacă privim însă la rece, parcă ceva lipsește: care este interesul elevilor în toată această schimbare? De ce problemele lor reale sunt complet ignorate?
Citiți mai jos testimonialele a trei profesori despre aceste modificări:
„Din punctul meu de vedere singurul inconvenient este disproporția dintre durata semestrelor. În rest mi se rupe sufletul când văd că se ,,lucrează” la aspecte care nu sunt realele probleme din sistemul de învățământ…” – Violeta Stefan, educator.
„E mai bine fără vacanța din februarie, copiii și profesorii se acomodau în ianuarie cu zilele de școală și apoi intrau iar în pauză, nu cred că era benefic pentru nimeni. Am văzut că începe școala mai repede, sincer nu cred că e mare diferență, au mai fost ani când s-a început pe 10 septembrie.
Din punctul meu de vedere marea problemă este vacanța de vară, este o perioadă foarte lungă în care elevii sunt deconectați de orice formă de învățare. Sigur, părinții gândesc soluții individuale, cum ar fi taberele, meditații, sport, picture sau diverse alte activități, dar pentru cea mai mare parte a copiilor nu se întâmplă nimic iar asta anulează mult din progresele făcute în timpul anului școlar” – Ioana, profesoară de percuție de la o școală de arte din Timișoara.
„Faptul că anul școlar începe mai devreme mi se pare o idee bună. Ce nu-mi place este disproporționalitatea dintre cele două semestre: primul prea scurt, al doilea mult prea lung” – ne spune Adina, părinte de elev de liceu și profesoară de franceză.
Voi ați discutat cu profesorul copilului vostru?